Leta i den här bloggen

fredag 18 december 2009

Hur dum får man vara?

... ja, som en Stattinska ... ungefär liksom!

En av mina vänner fyller år idag så Stattinskan skulle göra sig till och bjuda på födelsedagslunch på Triangelns köpcentrum.

Att gå var inte att tänka på eftersom jag och Pomperipossa liksom har samma kroppshållning just nu ... ostkroksstilen ... (ryggeländet ni vet)

Men SÅ enkelt det var att cykla i snön, trots odubbat ... tjolahopp va galant det gick ...

... ända tills hemfärden då jag packat cykel med julklappar och diverse mat ...

... tajmade in perfekt vid stora gatukorset, det var grönt ...

... men precis när jag skulle susa över slog det om till rött och jag fick lägga "bredsidan" till och flög över styret rakt ner i snömodden ...

Nu vill jag redovisa att det finns en höft och ett knä som inte är helt kuranta, en rygg som mår ännu sämre och dessutom var Gösta Kattfanjävelhelvetet på ett tjurigt humör när jag kom hem!

... ge mig en "Bruce the Boss" istället!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar