Leta i den här bloggen

söndag 12 juli 2009

Mått som en prinsessa

Har liksom avverkat en helg bland kungligheter, varit kulturell och sofistikerad ...

Nä, inte riktigt så kanske men nästan för jag har avverkat en slottsrunda i Skåneland ... besökt några av de 200 slott som finns här nere ... jajamensan!

Lite tjurighet flaxade förbi i den historiska miljön då många av slotten inte är "besöksbara", man får vackert stå utanför väggarna och försöka stilla nyfikenheten och fantasierna om hur det kan tänkas se ut där innanför de tjocka väggarna ...

Dessutom ska jag be att få berätta att Stattinskan slagit personligt rekord ... Visst ser ni ... sovrekord! Sov till halv elva i morse och det är till och med världsrekord för den här KÄRingen ... Verkar som om jag kommit in ordentligt i det här med semester ...

... och det gör inte ett dugg ont!

Trolleholms slott utanför Eslöv

... med egen kyrka

Här huserar Åkessons, Kronovalls slott

och dom är mest kända för sitt vin ...

... och det förvarar dom här, inbrottssäkert .... tyvärr! 

Christinehof

... Svaneholm, Marsvinsholm och ett helt gäng till som jag låter er slippa glo på. Det får ju finnas gränser för hur kulturell jag tvingar er att vara men måste ändå visa att konst kan man hitta där man minst anar det...

Vid havet i Västra hamnen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar