Leta i den här bloggen

tisdag 2 juni 2009

På min gata i stan

På min gård bor ett hankön med obestämbar ålder... han kan vara allt från 25 till 50.

Han städar aldrig tvättstugan efter sig och det är väl inget ovanligt i ett hyreshus ...

Men INNAN detta XY-kromosom ska tvätta genomgår tvättmaskiner en grundlig rengöring. Genomspolningar med slang  av tvättfack. Flaskborste fram ... rensa, ransa, rensa. Disktrasa sköljes noga för att kunna torka lika torrt som i Sahara. Maskinerna köres tomma minst en gång innan detta original ens kan stoppa in sina skitiga kalsonger med rejäla och tydliga bromsspår.

Kunde inte låta bli att fråga:

-Varför rengör du maskinerna INNAN du ska tvätta?

XY: Jo, för ett gram tvättmedel kan döda en människa?!?!?!?! (ja om man äter det... möjligtvis?)

Som en parantes kan jag förtälja att detta hankön äter alla middagar på pizzerian utan minsta tanke om vad denna maträtt gör för lilla hjärtat, bukfetman och uppenbarligen också för hjärnan.

Han fick nyligen en ny spis och på frågan varför han inte använder den istället svarade han... "Man kan ju inte använda den varje dag"... Nähä, kan man inte? Ojsan då har jag liksom missuppfattat det här med spisens nytta och jag borde varit död vid det här laget eftersom jag använder tvättmedel varje gång jag tvättar!

Underliga äro herrens vägar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar