Leta i den här bloggen

lördag 12 december 2009

Hjärtat i halsgropen

Stapplade upp vid halv nio i morse.

Tog som vanligt med mig datorn till vardagsrummet för att nyfiket läsa om er fredagskväll.

När jag kommer in i vardagsrummet hoppar hjärtat upp i halsgropen, jag kväver ett skrik ...

NÅGON har bäddat ut min soffa under natten ... och NÅGON ligger och sover i den, inlindad i diverse filtar ....

INGEN annan än Ted och jag har nyckel till lägenheten ...

Rusar in till sonen och viskar ....

-Vakna Ted, det ligger någon i vår soffa och sover ....

-Du skojar säger sonen ...

- Neeeej, viskar jag ... kom får du se! Jag vägrar gå ut dit själv igen!

- Jag tror dig inte, säger sonen ... Du är är inte riktigt vaken bara!

Då får jag ta i med moderkaklig och myndiga röst, och den här gången viskar jag inte ...

-Nu är du så god och pallrar dig upp och följer med mig ut i vardagsrummet .... Uppfattat????

- Äsch, säger sonen sömndrucket ... det är Moa som ligger där. Hon hade inga nycklar till sin lägenhet så jag släppte in henne halv tre i natt!

Jag skjutsar ut den blyhjälmpåklädda dottern till Arlöv (eller Alröv som vi kallar det) för att hämta sina nycklar hos en vän ...

Sedan visar det sig att hon tittat i väskan i natt och konstaterat att nycklarna inte fanns där men glömde checka jackfickorna ... för det var nämligen där nycklarna låg ...

Stackars barn, jag gnuggar geniknölarna och undrar i mitt stilla sinne från vem på sin pappas sida hon har fått sin virriga hjärna ....hrm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar